رئیس اداره امورتربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: درجلسه ویدئو کنفرانس که با حضور دکتر مصطفوی، معاون برنامه ریزی مشاوره اداره کل امور تربیتی ،مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی وزارت ، صدیقه مرادی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان و رییس اداره امورتربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی و نیروهای ستادی حوزه مشاوره وزارت و با شرکت معاونین پرورشی و تربیت بدنی و کارشناسان شهرستان ها و مناطق استان برگزار گردید، بخشنامه فوریت های روانی اجتماعی دانش آموزان تبیین گردید.
به گزارش روابط عمومی معاونت پرورشی و فرهنگی، سیدمنصور مرتضوی گفت: در این جلسه که با هدف تبیین بخشنامه فوریت های روانی اجتماعی دانش آموزان برگزار شد به جزئیات و مراحل اجرای این بخشنامه در سطح شهرستان ها و مناطق و رعایت دقیق بندهای آن تأکید گردید.
صدیقه مرادی معاون پرورشی و فرهنگی استان کرمان در این جلسه ضمن تأکید بر پیشگیری از رفتارهای پرخطر در بین دانش آموزان بر اهمیت کاهش فشارهای روانی اجتماعی که بر اثر شرایط جدید افزایش یافته اشاره کردند و گفتند لازم است با تشکیل تیم تخصصی و مداخله به موقع از انحراف و رفتارهای دانش آموزان پیشگیری کنیم.
وی همچنین مهمترین اهداف این شیوه نامه را افزایش آمادگی مدارس و مناطق برای واکنش سریع در مواجهه با رفتارهای پرخطر، کنترل و کاهش بحران های فردی خانوادگی و اجتماعی و شناسایی به موقع دانش آموزان در معرض خطر بر شمردند.
دکتر مصطفوی ضمن تبیین شیوه نامه و بیان اهداف و ضرورت اجرای طرح و وظایف تیم مداخله در فوریت های روانی اجتماعی بر اهمیت طرح های همدل و صدای مشاور تأکید کردند
وی همچنین بر همکاری تنگاتنگ واحدهای حراست و مشاوره به عنوان یکی از ضرورت های این طرح تأکید و بیان داشتند: تنها کسی که حق مصاحبه با خبرگزاری ها را دارد، سخنگوی تیم تخصصی خواهد بود.
وی همچنین خواستار ارائه آمار و تحلیل تخصصی در زمینه آسیب ها و رفتارهای پرخطر شایع با توجه به مسائل بومی استان شدند.
در ادامه مرتضوی، رییس اداره امورتربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی گزارشی از تمهیدات میز نماد در مرکزمشاوره، اهمیت و ضرورت اجرای غربالگری دانش آموزان و پیگیری خط نماد توضیحاتی ارائه و خاطرنشان نمودند: آموزش مهارت تاب آوری را در اولویت آموزش مهارت های زندگی قرار خواهیم داد تا دانش آموزان کنترل هیجانی بیشتری داشته باشند و رفتارهای تکانشی کمتر و کنترل خشم بیشتری داشته باشند.
در پایان جلسه در خصوص چالش ها ی موجود در حوزه مشاوره تبادل نظر شد